Info
Ten blog rowerowy prowadzi przemekturysta z miasteczka Bydgoszcz. Mam przejechane 61809.38 kilometrów w tym 1419.46 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 13.27 km/h i się wcale nie chwalę.Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2024, Październik1 - 0
- 2024, Wrzesień1 - 0
- 2024, Sierpień2 - 0
- 2024, Lipiec1 - 0
- 2024, Czerwiec1 - 0
- 2024, Maj2 - 1
- 2024, Kwiecień2 - 0
- 2024, Marzec1 - 0
- 2024, Luty1 - 0
- 2023, Grudzień2 - 0
- 2023, Listopad1 - 0
- 2023, Październik1 - 0
- 2023, Wrzesień1 - 0
- 2023, Sierpień1 - 0
- 2023, Lipiec1 - 0
- 2023, Czerwiec1 - 0
- 2023, Kwiecień1 - 0
- 2023, Marzec1 - 0
- 2023, Luty1 - 0
- 2023, Styczeń1 - 0
- 2022, Listopad2 - 0
- 2022, Październik3 - 0
- 2022, Wrzesień1 - 0
- 2022, Sierpień1 - 0
- 2022, Lipiec6 - 0
- 2022, Czerwiec7 - 4
- 2022, Maj6 - 3
- 2022, Kwiecień6 - 3
- 2022, Marzec3 - 1
- 2022, Luty1 - 0
- 2021, Grudzień1 - 0
- 2021, Listopad1 - 0
- 2021, Październik1 - 0
- 2021, Wrzesień7 - 12
- 2021, Sierpień9 - 6
- 2021, Lipiec2 - 0
- 2021, Czerwiec5 - 6
- 2021, Maj3 - 2
- 2021, Kwiecień3 - 2
- 2021, Marzec1 - 0
- 2021, Luty2 - 2
- 2021, Styczeń1 - 0
- 2020, Grudzień3 - 0
- 2020, Listopad1 - 0
- 2020, Październik2 - 2
- 2020, Wrzesień4 - 0
- 2020, Sierpień9 - 0
- 2020, Lipiec11 - 10
- 2020, Czerwiec2 - 0
- 2020, Maj2 - 1
- 2020, Kwiecień6 - 3
- 2020, Marzec4 - 1
- 2020, Luty1 - 0
- 2020, Styczeń2 - 0
- 2019, Grudzień2 - 0
- 2019, Listopad3 - 0
- 2019, Październik3 - 0
- 2019, Wrzesień5 - 2
- 2019, Sierpień6 - 0
- 2019, Lipiec3 - 0
- 2019, Czerwiec10 - 4
- 2019, Maj7 - 8
- 2019, Kwiecień7 - 9
- 2019, Marzec5 - 5
- 2019, Luty2 - 3
- 2019, Styczeń3 - 4
- 2018, Grudzień2 - 1
- 2018, Listopad5 - 5
- 2018, Październik4 - 4
- 2018, Wrzesień4 - 5
- 2018, Sierpień10 - 19
- 2018, Lipiec5 - 2
- 2018, Czerwiec2 - 0
- 2018, Maj7 - 7
- 2018, Kwiecień5 - 5
- 2018, Marzec3 - 3
- 2018, Luty5 - 9
- 2018, Styczeń3 - 3
- 2017, Grudzień3 - 2
- 2017, Listopad4 - 3
- 2017, Październik2 - 2
- 2017, Wrzesień6 - 15
- 2017, Sierpień6 - 2
- 2017, Lipiec4 - 0
- 2017, Czerwiec5 - 0
- 2017, Maj9 - 6
- 2017, Kwiecień5 - 8
- 2017, Marzec4 - 1
- 2017, Luty4 - 2
- 2017, Styczeń3 - 0
- 2016, Grudzień4 - 4
- 2016, Listopad4 - 3
- 2016, Październik4 - 4
- 2016, Wrzesień9 - 6
- 2016, Sierpień6 - 1
- 2016, Lipiec14 - 8
- 2016, Czerwiec2 - 2
- 2016, Maj2 - 6
- 2016, Kwiecień8 - 10
- 2016, Marzec3 - 6
- 2016, Luty3 - 3
- 2016, Styczeń3 - 2
- 2015, Grudzień1 - 4
- 2015, Listopad2 - 1
- 2015, Październik5 - 6
- 2015, Wrzesień4 - 2
- 2015, Sierpień4 - 4
- 2015, Lipiec12 - 7
- 2015, Czerwiec5 - 4
- 2015, Maj3 - 4
- 2015, Kwiecień8 - 11
- 2015, Marzec2 - 0
- 2015, Luty1 - 0
- 2015, Styczeń3 - 4
- 2014, Grudzień2 - 3
- 2014, Listopad5 - 6
- 2014, Październik4 - 4
- 2014, Wrzesień4 - 7
- 2014, Sierpień4 - 6
- 2014, Lipiec8 - 10
- 2014, Czerwiec4 - 0
- 2014, Maj4 - 9
- 2014, Kwiecień4 - 0
- 2014, Marzec1 - 5
- 2014, Luty1 - 0
- 2014, Styczeń8 - 0
- 2013, Grudzień5 - 2
- 2013, Listopad2 - 3
- 2013, Październik3 - 2
- 2013, Wrzesień6 - 9
- 2013, Sierpień4 - 1
- 2013, Lipiec1 - 1
- 2013, Czerwiec10 - 17
- 2013, Maj2 - 10
- 2013, Kwiecień3 - 12
- 2013, Marzec2 - 5
- 2013, Luty2 - 1
- 2013, Styczeń1 - 1
- 2012, Grudzień1 - 4
- 2012, Listopad2 - 7
- 2012, Październik3 - 6
- 2012, Wrzesień5 - 5
- 2012, Sierpień4 - 8
- 2012, Lipiec5 - 8
- 2012, Czerwiec11 - 9
- 2012, Maj4 - 7
- 2012, Kwiecień2 - 5
- 2012, Marzec2 - 7
- 2012, Styczeń1 - 1
- 2011, Listopad2 - 1
- 2011, Październik2 - 5
- 2011, Wrzesień7 - 18
- 2011, Sierpień3 - 3
- 2011, Lipiec2 - 2
- 2011, Czerwiec10 - 12
- 2011, Maj5 - 7
- 2011, Kwiecień3 - 9
- 2011, Marzec3 - 7
- 2010, Listopad1 - 1
- 2010, Październik1 - 0
- 2010, Wrzesień4 - 3
- 2010, Sierpień8 - 5
- 2010, Lipiec2 - 2
- 2010, Czerwiec4 - 1
- 2010, Maj3 - 0
- 2010, Kwiecień2 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
- 2009, Grudzień1 - 2
- 2009, Listopad5 - 0
- 2009, Październik4 - 2
- 2009, Wrzesień5 - 1
- 2009, Sierpień5 - 5
- 2009, Lipiec5 - 6
- 2009, Czerwiec5 - 3
- 2009, Maj7 - 0
- 2009, Kwiecień3 - 0
- 2009, Marzec1 - 0
- 2008, Czerwiec2 - 1
- DST 46.20km
- Sprzęt FJUŻYN
- Aktywność Jazda na rowerze
Szlakami Puszczy Bydgoskiej VIII
Piątek, 3 maja 2019 · dodano: 21.05.2019 | Komentarze 1
Przebieg trasy: Bydgoszcz-Bartodzieje, BPPT, Emilianowo, Dobromierz, Prądocin, Piecki, Bydgoszcz-Bartodzieje.
Po nocnym testowaniu FJUŻYNA w warunkach miejskich, przyszedł czas na wypróbowanie go w trochę mniej sprzyjających warunkach, czyli w lesie, a dokładniej w Puszczy Bydgoskiej. Tym bardziej, że ostatnia moja wycieczka po tym kompleksie leśnym miała miejsce ponad roku temu. Do Puszczy chciałem dojechać standardową trasą, czyli z Bartodziei przez Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny.
Do Parku wjechałem, nie jak to zwykle bywało od strony ul. Glinki, ale w sąsiedztwie bramy głównej dawnego "Zachemu" przy ul. Wojska Polskiego. Byłem ciekawy czy i tutaj zniesiono ogrodzenie, które tak szczelnie broniło dostępu na teren zakładów chemicznych. I tak też się stało, bo po dawnym ogrodzeniu zostały same słupy. Ciekawe czy istnieją jeszcze jakieś "rewiry", do których mimo likwidacji "Zachemu" mają dostęp tylko wybrani, a teren jest tak samo strzeżony jak dawniej.
Kiedy znalazłem się na terenie Puszczy rozpoczęło się typowe śmiganie pieszymi szlakami. Jechałem głównie "Wolnościowym" oraz "Komputerkiem", który doprowadził mnie do okolic Dobromierza. Stamtąd do "dwudziestkipiątki", a potem znowu była Puszcza i Jezioro Jezuickie, czyli "Piecki".
Jadąc wzdłuż jeziora dojrzałem zrujnowane budynki dawnego ośrodka PKP w Prądocinie. Zrobiłem sobie krótki postój nad brzegiem Piecek, tzn. na plaży, która w okresie letnim jest chyba bardziej zapełniona niż niejedna nad naszym "Bałtykiem". Powrót do Bydgoszczy znad jeziora częściowo czerwonym szlakiem do "dziesiątki, a potem dalej ul. Dąbrowa.
Małe podsumowanie:
Rower na trasie spisywał się znakomicie. Najbardziej jednak zadowolony jestem z moich nowych chwytów "rogowych". Możliwość zmiany ułożenia nadgarstków podczas jazdy w lesie, przyniosła chyba jeszcze lepsze efekty niż podczas jazdy miejskiej.
A w samej Puszczy nie dało się nie dostrzec dwóch pozytywnych zmian. Przede wszystkim oznakowanie szlaków. Wreszcie pojawiły się odpowiednie tabliczki, które nie tylko informowały na jakim aktualnie szlaku się znajdujemy, ale ile kilometrów pozostało do danej miejscowości/obiektu. W sąsiedztwie Jeziora Jezuickiego pojawiła się również tablica informacyjna, traktująca o szlakach pieszych w sposób kompleksowy. Nowe oznakowanie uwzględniło również nowo powstały szlak żółty o długości 16,9 km im. Błogosławionego Czesława Jóźwiaka, prowadzący z Brzozy do Nowej Wsi Wielkiej. Zauważyłem, że odnowiono również oznakowanie na drzewach.
Druga pozytywna zmiana to nowy punkt postojowy przy ul. Dąbrowa. Znajduje się on mniej więcej w połowie drogi między punktem w którym ulica ta dochodzi do "dziesiątki" z jednej strony, a z drugiej w którym łączy się z ul. Kętrzyńską na Glinkach.
Do Parku wjechałem, nie jak to zwykle bywało od strony ul. Glinki, ale w sąsiedztwie bramy głównej dawnego "Zachemu" przy ul. Wojska Polskiego. Byłem ciekawy czy i tutaj zniesiono ogrodzenie, które tak szczelnie broniło dostępu na teren zakładów chemicznych. I tak też się stało, bo po dawnym ogrodzeniu zostały same słupy. Ciekawe czy istnieją jeszcze jakieś "rewiry", do których mimo likwidacji "Zachemu" mają dostęp tylko wybrani, a teren jest tak samo strzeżony jak dawniej.
Kiedy znalazłem się na terenie Puszczy rozpoczęło się typowe śmiganie pieszymi szlakami. Jechałem głównie "Wolnościowym" oraz "Komputerkiem", który doprowadził mnie do okolic Dobromierza. Stamtąd do "dwudziestkipiątki", a potem znowu była Puszcza i Jezioro Jezuickie, czyli "Piecki".
Jadąc wzdłuż jeziora dojrzałem zrujnowane budynki dawnego ośrodka PKP w Prądocinie. Zrobiłem sobie krótki postój nad brzegiem Piecek, tzn. na plaży, która w okresie letnim jest chyba bardziej zapełniona niż niejedna nad naszym "Bałtykiem". Powrót do Bydgoszczy znad jeziora częściowo czerwonym szlakiem do "dziesiątki, a potem dalej ul. Dąbrowa.
Małe podsumowanie:
Rower na trasie spisywał się znakomicie. Najbardziej jednak zadowolony jestem z moich nowych chwytów "rogowych". Możliwość zmiany ułożenia nadgarstków podczas jazdy w lesie, przyniosła chyba jeszcze lepsze efekty niż podczas jazdy miejskiej.
A w samej Puszczy nie dało się nie dostrzec dwóch pozytywnych zmian. Przede wszystkim oznakowanie szlaków. Wreszcie pojawiły się odpowiednie tabliczki, które nie tylko informowały na jakim aktualnie szlaku się znajdujemy, ale ile kilometrów pozostało do danej miejscowości/obiektu. W sąsiedztwie Jeziora Jezuickiego pojawiła się również tablica informacyjna, traktująca o szlakach pieszych w sposób kompleksowy. Nowe oznakowanie uwzględniło również nowo powstały szlak żółty o długości 16,9 km im. Błogosławionego Czesława Jóźwiaka, prowadzący z Brzozy do Nowej Wsi Wielkiej. Zauważyłem, że odnowiono również oznakowanie na drzewach.
Druga pozytywna zmiana to nowy punkt postojowy przy ul. Dąbrowa. Znajduje się on mniej więcej w połowie drogi między punktem w którym ulica ta dochodzi do "dziesiątki" z jednej strony, a z drugiej w którym łączy się z ul. Kętrzyńską na Glinkach.
Nowe chwyty "rogowe" FJUŻYNA © przemekturysta
"Przedbramie Zachemu" - już bez drutu kolczastego;) © przemekturysta
I znowu mogłem nacieszyć oko widokiem Puszczy Bydgoskiej © przemekturysta
Na szlaku pieszym Komputerków © przemekturysta
Wreszcie doczekałem się porządnego oznakowania szlaków w Puszczy © przemekturysta
Oznakowanie szlaków w okolicach jeziora Jezuickiego © przemekturysta
Kiedy w Puszczy pojawią się szlaki rowerowe? © przemekturysta
Jezioro Jezuickie © przemekturysta
Nowy punkt postojowy przy ul. Dąbrowa © przemekturysta
Kategoria Singlowa
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!